Maria Sloth forlader Aarhus Byråd

Enhedslistens kvindelige medlem af Aarhus Byråd forlader byrådet den 1. marts.

Pressemeddelelse fra bestyrelsen i Enhedslisten i Aarhus Kommune, 3. februar 2018

Maria Sloth har af personlige årsager valgt at flytte til Fredericia, og dermed forlader hun århusiansk politik.
Bestyrelsen for Enhedslisten i Aarhus Kommune vil gerne sige tak for det store engagement, som Maria Sloth altid har udvist i sit virke som politiker og aktivist, og vi er sikre på, at hendes engagement vil fortsætte i en anden kommune.

Maria Sloth har altid har kæmpet for at gøre Århus til et godt sted for alle at bo. Vi kan her nævne arbejdet på beskæftigelsesområdet, Charter for Mangfoldighed, som bekæmper uligheden i arbejdsløshed og giver nye grupper fodfæste på arbejdsmarkedet, småjobs for de ledige i fare for at falde for 225-timers reglen og projektet Langtidsledige Tager Teten.
Hun har også konstant sat fokus på LGBT-problemstillinger, mangfoldighed og ligestilling.

Maria Sloths plads i byrådet bliver overtaget af Lone Norlander Smith, som tidligere har siddet i byrådet for SF. Hun overtager foreløbigt Marias udvalgsposter.

Vi ønsker Maria al mulig held og lykke med sit nye liv i Fredericia og byder Lone Norlander Smith velkommen i byrådsgruppen.