Pernille modtaget med åbne arme

Pernille Skipper blev modtaget med åbne arme, da hun torsdag d. 31. august besøgte Værestedet i Jægergårdsgade i Aarhus. Der blev snakket og grinet over maden, og en Hus Forbi sælger fik en autograf og et kram af den populære politiker.

”Jeg har før besøgt et værested, og det er så livsbekræftende, fordi man bliver modtaget med åbne arme. Det er ikke svage mennesker, der er her, de har blot noget at bøvle med. Men det er bekymrende, at der bliver flere og flere unge hjemløse, sådan som de også oplever det her,” sagde Pernille Skipper, Enhedslistens politiske ordfører i Folketinget.

Hendes besøg i Aarhus skød valgkampen til byrådet i gang. Med i Værestedet var Keld Hvalsø, Enhedslistens spidskandidat i Aarhus. Værestedets leder Ove Abildgaard fortalte om stedet, og flere af brugerne fortalte om sig selv og de besværligheder, de oplever.
”Det er jo grotesk, at vi igen og igen hører det samme, nemlig at der går kludder i udbetaling af kontanthjælpen, fordi folk ikke har en adresse. Det er en idiotisk systemfejl, som må kunne ordnes,” sagde Pernille Skipper.

Hun vil tage det op med Enhedslisten i København, Aarhus, Odense og Aalborg, for at finde en løsning.

Der blev tid til et besøg i Den Grønlandske Varmestue, før Pernille Skipper og lokale EL-kandidater til byråd og regionsråd gik på gaden og uddelte løbesedler om Enhedslistens politik. Siden går turen til Gellerup og dagen slutter af med et offentligt møde i Risskov.