Grøn omstilling – så vinder vi fremtiden!

Offentligt møde med Maria Gjerding, medlem af Folketinget for Enhedslisten.

Hvis vi skal vinde fremtiden, skabe et bedre Danmark med arbejdspladser og råd til velfærd, så er grøn omstilling afgørende nødvendig. Så er det sagt! Og dette vil blive uddybet, beskrevet og grundigt forklaret ved et offentligt møde.

Mandag d. 27. marts kl. 19.00 – 21.00

Hos Enhedslisten, Mindegade 10, Aarhus C

Pressemeddelelse, 9.3.2017, Peter Bonfils, medlem af Aarhus Byråd for Enhedslisten

Ved mødet bliver der holdt oplæg af:

Maria Gjerding, Enhedslistens landbrugs- og miljøordfører i Folketinget.

Peter Hegner Bonfils, byrådsmedlem for Enhedslisten i Aarhus.

“Vi skal skabe arbejdspladser til de mange, der på grund af krisen har mistet deres job. Og vi skal tage hånd om den klima- og ressourcekrise, der truer med at ødelægge vores klode. Det er to meget vigtige opgaver, vi har,” siger Maria Gjerding, hvis svar på løsning er grøn omstilling.

“I fællesskab kan vi løse problemerne på én gang, hvis vi sætter skub i en grundlæggende grøn omstilling af vores samfund. Det betyder blandt andet, at vi skal energirenovere vores boliger, udbygge den kollektive trafik, opstille nye vindmøller og udvikle grønne teknologier i forhold til fx genbrug og såkaldt cirkulær økonomi,” siger Maria Gjerding.

Peter Hegner Bonfils har i Aarhus Byråd i hele denne byrådsperiode været en slagkraftig fortaler for grøn omstilling og en mere miljø- og klimavenlig politik. Han har blandt meget andet været initiativtager til kommunens mobilitetsfond, der i høj grad satser på cyklisme og kollektiv trafik.

“Fremtidens by er grøn og sund. Skal vi for alvor fremme eksempelvis cyklismen, der både gavner klima, folkesundhed og mobilitet, så skal vi længere frem i skoene og ikke hænge fast i fortidens asfalt-tankegang. Det kræver klare prioriteringer og valg,” siger Peter Hegner Bonfils.

Alle er velkomne. Gratis adgang.

Arrangør: Midtbygruppen, Enhedslisten, Aarhus